Nieuws, Kennis en Visie

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.

Tags: burger centraal,digitalisering,overheidsportaal
Blog: overheid moet harder werken aan digitale inclusie

'Als er iets is waarop ik al jaren hamer is het om als centrale overheid aan te sluiten bij de talrijke initiatieven op het terrein van digitale inclusie', blogt Larissa Zegveld in iBestuur.

lees meer
Tags: burger centraal,digitalisering,innovatie,statushouders
Wigo4it ontwikkelt statushoudersapp

De NLapp voor asielzoekers en statushouders is vandaag gelanceerd in Amsterdam. Het is de eerste digitale, centrale plek in Nederland waar informatie gebundeld én in meerdere talen wordt aangeboden.

lees meer
Tags: ux,vacature
Vacature UI/UX designer

Wil jij als UI/UX designer meehelpen met het ontwerpen van de sociale dienst van nu en morgen? Word jij er blij van als je in een klein UX expert team UX kan inbedden in een overheidsorganisatie met hun eigen UX gilde? Ben jij een groot voorstander van design thinking en vind jij het leuk om prototypes te maken en te testen met echte gebruikers? Dan ben jij de nieuwe UI/UX designer van Wigo4it!

lees meer
Tags: digitaal ontmoetingsplein
Praatplaat

Stel je nu toch eens voor: een digitaal ontmoetingsplein waar burgers, overheden én marktpartijen elkaar vinden voor álles wat ze nodig hebben. Download de praatplaat en vul aan!

lees meer
Tags: vacature
Vacature Kwaliteits- & Risicomanager

Werk jij graag bij een organisatie met maatschappelijke meerwaarde die volop in beweging is? Combineer jij een gedegen kennis van kwaliteits- en risicomanagement (in ruime zin) met een praktische instelling om de kwaliteit van producten en processen te verbeteren? Dan ben jij misschien wel onze nieuwe Kwaliteits- & Risicomanager.

lees meer
Tags: burger centraal,ibestuur,samenwerking
Blog: een handige feedback button

Directeur Larissa Zegveld blogt op de site van iBestuur over de waarde van een feedback button op elke website van de overheid. Ze nam het idee over van columnist Jasper van Kuijk. Tijdens haar stage bij de Rotterdamse Servicedienst Werk & Inkomen had ze van nabij gezien hoe burgers soms worstelen met de digitale dienstverlening.

lees meer