Wigo4it is een coöperatie die in dienst van én samen met de 4 grote gemeenten (de G4) - Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag - ICT-oplossingen ontwikkelt die maatschappelijke meerwaarde opleveren.
Wat doen wij
Al 12 jaar ontwikkelen wij integrale ICT- oplossingen voor het aanvragen en verstrekken van uitkeringen, het begeleiden van mensen naar werk en het aanvragen en verstrekken van zorg. De werk- en uitvoeringsprocessen van de G4 gemeenten maken wij hiermee een stuk makkelijker en efficiënter.
Voor wie zijn we er
Onze ICT-applicaties verminderen doorlooptijd, frustratie en kosten. Zo ondersteunen we de burger, de gemeenteprofessional en de samenleving. Wij ontwikkelen continue waardoor meer gemeenten, zowel burgers als gemeenteprofessionals, profiteren van onze kennis, ervaring en producten. Zo creëren we maatschappelijke meerwaarde voor iedereen in Nederland.
Onze ICT-voorzieningen
We bieden totaaloplossingen voor het aanvragen, verstrekken en beheren van uitkeringen, het begeleiden van mensen naar werk en het aanvragen en verstrekken van zorg. Uiteindelijk resulteert dit in verschillende oplossingen die u als gemeente kunt afnemen. Samen werken we aan uw ICT-voorziening waar wij gepassioneerd met onze coöperatie aan werken, steeds verbeteren en waarmee we burgers en gemeenten ondersteunen.
Algemene voordelen van Wigo4it en Wigo4it producten:
- Wigo4it heeft gemeentelijk DNA. Wij werken al 12 jaar succesvol samen met de 4 grote gemeenten en nemen gezamenlijk besluiten om tot de beste oplossingen te komen.
- Onze ICT-voorzieningen sluiten altijd aan bij de meest recente wet- en regelgeving en werken ook met terugwerkende kracht op oudere wet- en regelgeving.
- Doordat we al ervaring hebben met de 4 grote gemeenten, zijn we bekend met 99% van de uitzonderingen, wetten en speciale gevallen die voorkomen in Nederlandse gemeenten.
- Wigo4it is vaste gesprekspartner van gemeenten, overheid en publieke organisaties en geeft advies met betrekking tot het implementeren en automatiseren van wetswijzigingen.
- We geven professionele ondersteuning aan u en uw functioneel beheerders tussen 7u en 19u.
- Uiteraard zorgen we voor een veilige beheeromgeving en gaan we nauwkeurig en volgens de veiligheidsrichtlijnen om met de data, zoals de AVG voorschrijft.
Naar de Wigo4it producten
Oorsprong
Wigo4it werd in 2007 opgericht op initiatief van de directeuren van de sociale diensten van de vier grote steden. Omdat ze zelf de regie wilden hebben over hun applicaties voor informatievoorziening en onafhankelijk wilden zijn van marktpartijen. En omdat de steden tegen vergelijkbare vraagstukken aanlopen. Samenwerking voorkomt dat elke gemeente het wiel zelf moet uitvinden. Bovendien zorgen kennisdeling en harmonisatie voor meer efficiency. Wigo4it was geboren.
Gemeenten over Wigo4it
Bas Stam, directeur Werk & Inkomen gemeente Utrecht:
“De praktijk is altijd net anders dan het ontwerp van de tekentafel. Je moet dus samen optrekken. Wigo4it pakt dat goed aan, de gebruikers worden echt betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe systemen."
Judith Duveen directeur Werk gemeente Amsterdam:
"Samenwerking is geen doel op zich; alles draait om betere dienstverlening aan onze inwoners."
Hugo Aalders, oud-directeur Inkomen gemeente Amsterdam:
"Het is toch een prachtige coöperatie? Wat mij betreft is het een schoolvoorbeeld van hoe de business en ICT samen werken aan betere dienstverlening. Wigo4it is zijn tijd daarmee ver vooruit."