Nieuws, Kennis en Visie

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.

Tags: ux-design,gebruiker centraal,toegankelijkheid,ux
Digitale kloof overbruggen voor burgers met een beperking

Een toegankelijk online ontwerp is nodig om te zorgen dat burgers, ook burgers met een beperking, de klantreis in de wereld van werk en inkomen soepel en probleemloos afleggen. Lees het interview met Rutger Rek, toegankelijkheidsexpert bij Wigo4it.

lees meer
Tags: digitalisering,gebruiker centraal,informatiesamenleving,mens centraal
Blog: Digiminister

Tweede Kamer gaat onderzoek doen naar hoe de politiek meer vat kan krijgen op de zich in hoog tempo ontwikkelende digitale samenleving. Is dit een eerste stap in de richting van de benoeming van een minister van Technologie en Digitalisering?

lees meer
Tags: domein inkomen,gemeentelijke samenwerking,sociaal domein,socrates
Een gemeente is niet mijn klant maar mijn collega

Wgo4it kent de gemeenten waar ze mee (samen)werkt tot in de haarvaten. We zijn voortgekomen uit de gemeenten en wisselen op alle niveaus kennis en informatie met die gemeenten uit. Daar kan Andrew, ontwikkelaar bij Wigo4it, over meepraten. We vroegen hem naar zijn Wigo4it-verhaal.

lees meer
Tags: ux-design,drempelvrij,edison,ibestuur,toegankelijkheid
Drempelvrij

Onze interface Edison heeft de hoofdprijs gewonnen. Sinds enkele maanden behoort het burgerportal tot een select gezelschap dat zich mag tooien met het waarmerk drempelvrij. We zijn er trots op.

lees meer
Tags: data,digitaal ontmoetingsplein,digital me,informatiebeveiliging
Digital Me

Je kunt natuurlijk je data, het nieuwe goud, weggeven aan de Googles en Facebooks van deze wereld. Laten we dat voor het gemak het Amerikaanse model noemen. Of je kunt ze toevertrouwen aan de staat, zoals in China. Bij beide voel ik mij ongemakkelijk. En daarin sta ik niet alleen.

lees meer
Tags: digitaal ontmoetingsplein,gebruiker centraal,ux
UX-design is een must voor Wigo4it en G4

'Goede ervaringen met digitale dienstverlening voor burger in de bijstand.' Interview UX-strateeg

lees meer