Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.

Tags: samenwerking

Open brief over Wet Markt en Overheid en open source

Larissa Zegveld, directeur Wigo4it, heeft de open brief ondertekend van de Stichting Code for NL gericht aan het kabinet. De stichting en een grote groep ondertekenaars maken zich zorgen over de onbedoelde neven-effecten van de aanscherping van Wet Overheid en Markt.

De brief verwoordt het als volgt: ‘Een onbedoeld neveneffect van de huidige wet is echter dat ICT-ontwikkelingen binnen en buiten de overheid geremd worden, doordat de wet de ontwikkeling en het (her)gebruik van open source software door overheden lastig maakt. Het plan voor de aanscherping van deze wet vergroot dit probleem.’ En even verder in de brief: ‘We adviseren met klem om de belemmeringen uit de Wet Markt en Overheid voor het open source publiceren van software weg te nemen.’

Wigo4it onderschrijft de oproep volledig en roept iedereen op in het veld om de open brief te ondertekenen. De volledige brief staat op de site van iBestuur: https://ibestuur.nl/podium/open-brief-over-wet-markt-en-overheid-en-oss

Gerelateerd Nieuws

Tags: burger centraal,ibestuur,samenwerking
Blog: een handige feedback button

Directeur Larissa Zegveld blogt op de site van iBestuur over de waarde van een feedback button op elke website van de overheid. Ze nam het idee over van columnist Jasper van Kuijk. Tijdens haar stage bij de Rotterdamse Servicedienst Werk & Inkomen had ze van nabij gezien hoe burgers soms worstelen met de digitale dienstverlening.

Tags: samen organiseren,samenwerking
Open brief over Wet Markt en Overheid en open source

Larissa Zegveld, directeur Wigo4it, heeft de open brief ondertekend van de Stichting Code for NL gericht aan het kabinet. De stichting en een grote groep ondertekenaars maken zich zorgen over de onbedoelde neven-effecten van de aanscherping van de Wet Overheid en Markt.

Tags: Aanbesteding,adviesdiensten,doelmatigheid,rechtmatigheid,samenwerking
Gerenommeerde partijen gecontracteerd voor adviesdiensten

Voor adviesdiensten heeft Wigo4it raamovereenkomsten gesloten met Berenschot, Gartner, KPMG, M&I Partners en Wielinq.