Nieuws, Kennis en Visie

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.

Tags: it,samenwerking

Open brief over Wet Markt en Overheid en open source

Larissa Zegveld, directeur Wigo4it, heeft de open brief ondertekend van de Stichting Code for NL gericht aan het kabinet. De stichting en een grote groep ondertekenaars maken zich zorgen over de onbedoelde neven-effecten van de aanscherping van de Wet Overheid en Markt.

De brief verwoordt het als volgt: ‘Een onbedoeld neveneffect van de huidige wet is echter dat ICT-ontwikkelingen binnen en buiten de overheid geremd worden, doordat de wet de ontwikkeling en het (her)gebruik van open source software door overheden lastig maakt. Het plan voor de aanscherping van deze wet vergroot dit probleem.’ En even verder in de brief: ‘We adviseren met klem om de belemmeringen uit de Wet Markt en Overheid voor het open source publiceren van software weg te nemen.’

Wigo4it onderschrijft de oproep volledig en roept iedereen op in het veld om de open brief te ondertekenen. De volledige brief staat op de site van iBestuur

Gerelateerd Nieuws

Tags: common ground,innovatie,samenwerking
Wigo4it op Common Ground fieldlab

Wigo4it deed mee aan fieldlab Common Ground en werkt zo mee aan de nieuwe zaakgericht werken API's. Vandaag demonstreren de teams hun voortgang tijdens het Congrestival van VNG Realisatie.

Tags: samenwerking,standaardisering
Larissa Zegveld nieuwe voorzitter van Forum Standaardisatie

Wigo4it directeur Larissa Zegveld is door Raymond Knops, Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, benoemd tot voorzitter van het Forum Standaardisatie.

Tags: samenwerking,scrum
Interview met tester Narin en teammanager Jessica

Een goed gesprek over samenwerking. Over het toepassen van scrum, kwaliteit, de betrokkenheid van de klant en het werken aan verbeteringen.