Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.

Tags: dienstverlening,digitaal ontmoetingsplein,divosa

Wigo4it op Divosa congres 'Lef en vertrouwen'

Bezoek onze workshop op het Divosa congres.

Denk jij er wel eens over na hoe de dienstverlening in het sociaal domein eruit ziet in 2025? Tegen die tijd moeten nog meer mensen niet alleen kunnen deelnemen aan de participatiemaatschappij, maar ook aan de informatiesamenleving. Hoe komen die twee werelden samen? Daarover gaat adjunct-directeur Benne Holwerda in gesprek tijdens onze workshop op het Divosacongres van 31 mei. Bekijk de video en meld je aan voor de workshop.

Benne over de workshop

Denk jij na over dienstverlening in 2025?

Lef en vertrouwen

Hoe brengen we in 2025 de participatie- én informatiesamenleving bij elkaar? Dat vraagt lef en vertrouwen. Geheel passend bij dit thema gaat de workshop van Wigo4it over de introductie van een digitaal ontmoetingsplein. Op dit plein kunnen mensen niet alleen terecht kunnen voor een uitkering of werk, maar ook vragen kunnen stellen aan elkaar, aan de overheid en aan marktpartijen. De gemeente voert de regie over de informatievoorziening, maar het draait op het platform om sociale interacties. Kenmerken zijn: gebruikersvriendelijkheid, laagdrempelig en betrouwbaar. Wigo4it bouwt dit graag samen met anderen.

Meld je aan

Wil jij meedenken en -praten over de dienstverlening van de toekomst? Meld je dan aan voor onze workshop.

Meer over het Ontmoetingsplein lees je op deze site en in het essay: Overheid: focus op verbinding en wees echt innovatief!

terug naar overzicht
Gerelateerd Nieuws

Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.

Tags: Artificial Intelligence ,chatbot,dienstverlening,online klantcontact
De sociale dienst van de toekomst volgens Alexander de Ruiter

Van belang is dat een organisatie weet wat het doel is van het inzetten van een chatbot. Een nulmeting is broodnodig en het plan zou verder moeten gaan dan alleen een pilot of proof of concept, zegt Alexander de Ruiter van OBI4wan, specialist in mediamonitoring en online klantcontact.

lees meer
Tags: blog,bureaucratie,dienstverlening
Een open houding

De relatie tussen overheid en burgers is niet gelijkwaardig.
Alleen al daarom is het belangrijk dat de overheid burgers vanuit een
open houding behandelt. Zeker als het gaat om mensen in stressvolle
situaties.

lees meer
Tags: blog,digitaal ontmoetingsplein,overheidsportaal
Wel of niet 1 groot overheidsportaal?

Victor Zuydweg schreef onlangs het blog ‘Waarom ik niet geloof in 1 groot overheidsportaal waarop je al je overheidszaken kunt regelen’. Larissa Zegveld heeft hier op gereageerd.

lees meer