Intensieve begeleiding
Gedurende het traject van 28 dagen krijgt een uitkeringsaanvrager intensieve online begeleiding door een gemeenteconsulent.
Gedurende het traject van 28 dagen krijgt een uitkeringsaanvrager intensieve online begeleiding door een gemeenteconsulent.
Gedurende het traject van 28 dagen, waarin de aanvrager moet aantonen dat hij naar werk zoekt, krijgt hij intensieve online begeleiding door een klantmanager. De werkzoekende logt in met zijn DigiD-account en bouwt een eigen online dossier op. Hier begint zijn re-integratie en zet hij stappen om weer mee te kunnen doen aan de samenleving.
De gemeenteprofessional begeleidt en geeft feedback en heeft meer inzicht in de acties die de burger doet. Bijsturen kan op meerdere manieren; in het portaal, per e-mail en per telefoon.
De online samenwerking zorgt voor meer contactmomenten tussen burger en de gemeente:
Onze ICT-voorzieningen ondersteunen de gemeenten bij het mogelijk maken van deze digitale burger selfservice. Geautomatiseerde processen verwerken 24/7 aanvragen en opdrachten. De tijdsbesparing die dit oplevert voor de gemeenteprofessional, kan hij besteden aan complexe dossiers en persoonlijk contact.
Klantvriendelijke dienstverlening betekent adequaat support bieden. De G4 gemeenten helpen hun inwoners hun weg te vinden in de informatiesamenleving en Wigo4it helpt de gemeenten daarbij. Onze skilled servicedesk ondersteunt de beheerders van gemeentesystemen.
Meer weten over deze online coaching?
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.
In het enkele jaren na de val van de Berlijnse muur verschenen boek ‘Het einde van de geschiedenis en de laatste mens’ (1992) voorspelde de destijds nog onbekende schrijver Francis Fukuyama het einde...
Als Applicatiebeheerder bij Wigo4it zorg ik ervoor dat kwetsbare burgers onze applicaties probleemloos kunnen gebruiken.
Data-gedreven UX verbetert onze dienstverlening, stelt Larissa Zegveld in haar blog.