Digitaal portaal
Het contact tussen burger en gemeenteprofessional verloopt via het digitale portaal.
Het contact tussen burger en gemeenteprofessional verloopt via het digitale portaal.
Het contact tussen burger en gemeenteprofessional verloopt via het digitale portaal dat begrijpelijke taal hanteert en toegankelijk is op verschillende devices. De burger kan navigeren met of zonder muis, via touch, of via screenreader software.
De gebruiksvriendelijke interface van Edison ondersteunt de gemeenteprofessional bij het uitvoeren van zijn werk. Administratieve werkzaamheden en complexe processen zijn geautomatiseerd. Edison sluit naadloos aan op het backoffice systeem Socrates en RMW, wat zorgt voor een snellere in- en doorstroom en verwerking van gegevens. Dit bespaart tijd en kosten voor de gemeente.
De gebruiksvriendelijke interface maakt het de gemeenteprofessional makkelijker zijn taken snel en efficiënt uit te voeren en neemt zo werk uit handen. Hij werkt in slimme formulieren waarin gebruik wordt gemaakt van voorinvulling en gewone taal. De werkschermen hebben makkelijke zichtbare menu’s en handmatige systeemcodes zijn niet nodig. Dit betekent minder kans op foutieve invoer en meer tijdsbesparing zodat er meer tijd over blijft voor contact met de burger.
Meer weten over de heldere interface?
Blijf op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het snijvlak van het sociaal domein en informatievoorziening.
In het enkele jaren na de val van de Berlijnse muur verschenen boek ‘Het einde van de geschiedenis en de laatste mens’ (1992) voorspelde de destijds nog onbekende schrijver Francis Fukuyama het einde...
Als Applicatiebeheerder bij Wigo4it zorg ik ervoor dat kwetsbare burgers onze applicaties probleemloos kunnen gebruiken.
Een nieuw jaar, een nieuw decennium. Wat gaat dat ons brengen? De digitale revolutie dendert onverminderd voort. Het is niet onverstandig daarop voorbereid te zijn, zelfs al weten we niet precies waarop.